Czego powinniśmy jeść więcej zimą?

Nadszedł właśnie czas, kiedy wielu rzeczy się odechciewa, a przybywa jednocześnie większa ochota na jedzenie. To całkiem naturalny odruch, aczkolwiek trzeba uważać, by nie przytyć, a jedynie uzupełnić brakujące nam witaminy i minerały. Podpowiemy co i w jakich ilościach najlepiej spożywać w czasie zimy, by nasz organizm działał prawidłowo i uchronił się od wszelkich bakterii i infekcji.

Kiszonka idealna na mroźne dni

Niewiele osób wie, ale właśnie w kapuście czy kiszonych ogórkach znajduje się najwięcej witamin z grupy C, B6, B12 i K, a także cenne minerały jak: potas, wapń, żelazo i cynk. Wszystko to zawdzięczamy głównie procesowi fermentacji, podczas którego warzywa stają się jeszcze intensywniej nasycone witaminami i minerałami niż świeże warzywa. Poza tym o wiele łatwiej przyswajane są przez nasz organizm, co tylko działa na naszą korzyść.

Kiszonki to nie tylko wyżej wymienione warzywa, ale w zasadzie można ukisić wiele innych produktów. W rezultacie będą doskonałym źródłem kwasu mlekowego, który wspomaga pracę jelit, a także poprawią proces trawienia i dostarczą niezbędne witaminy potrzebne również do zwalczania zimowej depresji. Istotnym faktem jest także niska kaloryczność kiszonek, co nie pozwoli Wam nabrać więcej kilogramów.

Na obiad kasza

To podstawowy składnik w Waszej kuchni podczas zimowych dni, który odpowiada za nasycenie i wyeliminowanie głodu, a jednocześnie nie będzie tuczyć. Macie możliwość wyboru pomiędzy wieloma rozmaitymi kaszami naturalnymi, które między innymi znajdziecie w sklepie ze zdrową żywnością Jawo Kraków. Pierwszą z nich będzie kasza jaglana, która świetnie nadaje się zarówno do obiadów na słono, jak i słodko. Poza jej uniwersalnym charakterem, warto dodać, że jest ona równie sycąca, co smaczna. Następnie można przebierać pomiędzy kaszami jęczmiennymi, gryczanymi białymi i palonymi, a także kukurydzianymi czy kuskusem.

Opcji kulinarnych z ich udziałem jest naprawdę mnóstwo, a wystarczy znaleźć interesujący przepis na internecie czy podpytać swoich bliskich. Kasze zimą są niezbędne głównie z powodu swojej treściwości, a więc ich wartości odżywcze w zupełności odpowiadają potrzebom naszego organizmu. Posiadają w sobie dużo błonnika, witamin oraz minerałów, co powinno dodatkowo sprzyjać wyborowi właśnie tego dania.

Wzmocnienie odporności naturalnymi sposobami

Wiadomo również, że w czasie chłodu, mrozu i wilgoci częściej ulega się różnym bakteriom i infekcjom. Właśnie dlatego trzeba pamiętać o wzmocnieniu swojej odporności naturalnymi sposobami, wśród których znajduje się między innymi imbir, kurkuma czy czosnek. To trzy najbardziej znane przyprawy lub warzywa, które posiadają cenne właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybiczne. Poza tym doskonale nadają się do rozgrzewania organizmu i wspomagają trawienie, a to z pewnością przyda się w okresie świątecznym, gdy mamy ochotę na spróbowanie każdego z dań po kolei.

Jak widać wszystko można ze sobą pogodzić i zadbać, by w Waszej kuchni znalazło się zimą więcej kiszonek, kaszy i poszczególnych przypraw, które można wykorzystać na milion różnych sposobów.

Czego powinniśmy jeść więcej zimą?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here